ALİ ŞERİATİ

Ali Şeriati Hüseyniye-i İrşad

Kull. Adı    

:

Şifre 

:  
     

Yeni Üye - Şifremi Unuttum

Modernizm’le Hesaplaşma Çabasında Bir Aydın: Ali Şeriati Portresi / Aydın HIZ
Kendisi Olmayan İnsan
Dünya Görüşü ve İdeoloji
Şia
İran ve İslam
Tüm medyalar için tıklayınız...
Tefsir Dersi

Sesli ve Görüntülü Medya

Ali Şeriati Belgeseli
Belgesel

Tüm Arşivler İçin Tıklayınız...

Aşk ve Sevgi... / Dr. Ali ŞERİATİ
Hangi Kur’an / Ali ŞERİATİ
HACC
Ne Okumalı? -Dört Aşamalı Alternatif Bir Okuma Programı- / Ali BULAÇ
DUA / II

İSLAM BİLİM DERSLERİ BAŞLIYOR

TARİH :19-03-2009

23.03.2009 tarihinden itibaren İslam Bilim dersleri başlıyor

Dr. Ali Şeriati'nin İslam-Bilim adlı konferanslarından oluşan eserini dersler halinde yayına hazırladık. Site üyelerimiz ve ziyaretçiler burada yayınlanacak dersleri takip edebileceklerdir. Pazartesi ve Perşembe günleri yayınlanacak olan dersleri muntazam takip edip tartışan takipçiler muayyen bir vaktin sonunda bu önemli dersleri bitirmiş olacaklardır.

Derslerin bitiminde takipçiler tarih bilinci, tarih felsefesi, toplumsal tevhid ve toplumsal şirk, ideal insan, toplumbilim, tevhidi dünya görüşü, altyapı ve üstyapı, ideoloji olarak İslam, varoluşçuluk, materyalizm, alinasyon, Marksizm gibi birçok önemli konu hakkında önemli bilgiler edinmiş olacaklardır. Hem derslerin takibi hem de dersler üzerine yapılacak tartışmalarla Doktor'un öğrencileri olarak O'nun fikirlerini tanımış, tartışmış ve belki ümidimiz odur ki ilerilere taşımız olacağız
hgs bakiye yükleme
trafik cezas? ödeme
kredi kart? borç sorgulama
kredi kart? borç sorgulama
yap?kredi kredi kart? borç sorgulama
tl yükleme
hgs yükleme


detay
Tüm haberler

.....................................................

ÜYE OLUN

TARİH :17-03-2006

Siteye üye olun yeniliklerden hemen haberiniz olsun.
hgs bakiye yükleme
trafik cezas? ödeme
kredi kart? borç sorgulama
kredi kart? borç sorgulama
yap?kredi kredi kart? borç sorgulama
tl yükleme


detay
Tüm haberler

.....................................................

TARİH : -- tarihinde tarafından gönderildi...
WEB :
Ülke :
Şehir :



.: Yazarlar :.
MUHAMMED KİMDİR

Kitap Adı:Muhammed Kimdir

Yazar:Dr.Ali ŞERİATİ

Yayınevi: Fecr Yayınevi

Çeviren:Ali Seyyidoğlu

Sayfa:368

Baskı:4.Baskı

Yıl:Eylül 1996

Yer:Ankara

Boyut:13,5x19cm

ISBN: 975-7138-11-8


         -        

 


Bu Yazı 15259 defa okunmuştur
 

 Bu haber için toplam 104 yorum yapılmıştır...

abdullah 15-07-2008, 11:38:04
sayın şeriatiyi severim ancak muhammed kimdir adlı kitabın içeriği güzel ama son kısmında sahabeye karşı uslübünu beyenmedim. bence siyer yazarken şia olduğunu bir kenara atıp tarafsız olmalıdır.
 
frk s. 11-09-2008, 00:22:04
Sanılarınız dininiz olmuşsa problem Şeriatide değil sizde ey Zanlarını Din edinmiş Bihaber insanların arasında kendini bilmiş zanneden Kaynak okumasından bihaberliği açık olan şahıs...Aç ve oku Harre olayını Aç ve oku Fatımanın katline sebep olan şahsın Cennetle nasıl müjdelendiğini Oku ve gör kendi çıkarları için hertürlü iğrençliği yapmış o Sahabe zannettiğiniz şahıslar neler neler yapmışlar....Oku o son Rasulun mucizevi Hadisini Sahabe dediğiniz o şahıslara şöyle diyecektir Benden sonra neler neler yapacaksınız ve Kevser havuzundan Kovulacaksınız ve Soracaklar sizin büyük sandığınız Sahabeler Bizler mi O yüce Rasul şöyle buyuracak evet sizler diye cevap verecek ...Yani önce oku sonra böyle böyyük laflar et dostum BİLMİYORSUNUZ komik olan bilmediğinizin farkında bile değilsiniz korkunç ve acı olanda bu çünkü böyle bir durumda kendinizi düzeltme durumunuzda olmuyor.
 
cemal 16-06-2009, 16:43:27
eee frk s. kardes o arkadasi elestirmeden once kendine bi bak ve gör. senden önce yazan arkadas yanlis ta olsa dogru da olsa fikrini yazmis sen ise hakeret etmissin...sen kimsenin kutsallarina kufur edemezsin.edersen ali seriati ile hicbir ilgin yok demektir....gercek asikardir ve aciktir burasi mezhepcilerin sitesi degildir burasi ali seriatinin sitesidir.mezhepcilik yapmak istiyorsan git alevi siteleri coktur.burasi musluman sitesinden cok insan sitesidir...
 
alifurkani 17-06-2009, 18:49:00
Böyle der A.Şeriati kitabında!Evet sizin putlaştırdığınız Müjdelenmiş olduğu yalanının neredeyse Simgesi olan Ömer için böyle der!Doğruları savunmak bize kaldıysa savunuruz!A.Şeriati'nin örnek aldığı bütün simalar beğenmediğiniz ,anlamadığınız Şia kaynaklıdır.Ehli Beyt gerçeği ve onların Dini doğru anlatımı yalnız alevilerin mi dir ki!?Atalarınızı, babalarınızı ve masallarını aşmaya çalışın artık.Suni kültürde anlatıldığı gibi Sahabiler varsa altınları baltalarla kesilen Abdurrahman, Kufe'nin büyük arazilerine sahip Talha-Zubeyr ikilisi de var!Başkasının güzel eşine sahip olmak için kocasını öldüren sahabe de var yani kısacası İNSAN var!Anladınız mı?İNSAN varsa bütün kötülükler ve Şeytanilikler de vardır çünkü İnsan Rabbinin ilham ettiği iyiliğe de kötülüğe de sahip olarak yaratıldı!Şia kaynaklarını okumaya çalışmanızı tavsiye ederim!
 
camal 25-08-2009, 21:22:03
kardes sen elma ile armutu karistirmissin...
insan derken biz gercek insanlardan bahsettik..
on yargili kendin den baska kimseye saygi duymayanlara insan demiyoruz ali seriatide demiyor.
sen falan sahabe boyle filan sahabe böyle diyeceğine git ehli beytin güzelliklerini kapmaya çalis bence.
kötü zaten kötüdür iyide zaten iyidir.senin kötü demenle kimse kötü olmaz kimse iyi de olmaz.ehli beytin fazileti ortadadir ve ehli beyt işiktir.
ben ehli beytte mezhep kavgasi görmüyorum.
ehli beytte baktiğim da nasil daha iyi bi insan olabilirim ona bakiyorum...
ali ye bakinca haksizliğa uğradiğini görüyorum.
ama alinin insanlığa hediye ettiği güzellikleri daha çok görüyorum. alininde en çok bunu bilmemi istediğini de adim gibi biliyorum.
falan sahabe böyle falan sahabe böyle diyeceğine git mesnevi oku boşuna vaktini heba etme..
güzellikleri arastir çirkinlikleri boşver benden sana tavsiye..
selam ile...........
 
cemal 28-08-2009, 11:30:20
kardes insan iki cesittir evet insanin oldugu yerde kötülük vardir ama biz onlara insan demiyoruz allah kurandada demiyor hayvandan daha asagi diyor..
biz insan sitesi derken gercek insani kastettik.
ama senin ihnin mezhepçilige odaklandiği için ne dediğimi anlayamadin geliba.ehli beyt te insandir mesela..
ehlibeyt imamlarindan simdiyr kadar onlardan önceki insanlara hakaret hiç görmedim..
ki onlar halifeler den ve emirel-mumininden hemen sonra yaşadilar..
yani demek istediğim hepsi kötüyü görmenin ne kadar kolay oldugunu biliyordu.onlarin derdi iyiyi bulmakti..
sende bir ehlibeyt taraftari !! olarak onlara uy bos ver kötü zaten kötüdür.
sende onlar gibi iyiyi ara kardesim benim...
yok illa mezhepçilik yapmam lazım dersen tekrar seni alevi siterine davet etmek boynumun borcudur...
 
alifurkani 02-09-2009, 21:25:12
Ben, İslâmî vahdetin bozulmaması için bugün bu meseleleri söz konusu etmemek gerekir diyen aydınlardan değilim. Hayır, İslâmî vahdete şiddetle inanıyor olmakla birlikte, gerçeklerin araştırılıp ortaya konmasının, tarihî hadiselerin taassuptan uzak bir şekilde, inceden inceye analiz edilmesinin bir an dahi terk edilmemesi gerektiğine de inanıyorum. Benim, İslâmî toplumun vahdeti diye inandığım vahdet, çeşitli İslâmî mezheplere mensup insanların ve halkların, islam karşıtı düşmanlara birlikte karşı koymalarıdır. Emperyalizm ve Siyonizm gibi dış düşmanlar karşısında Sünnî ve Şiî vahdeti, bir vahdettir. Şiîliğin ve Sünnîliğin vahdeti anlamsızdır. Bu hem akla, hem de bilime aykırıdır. Aynı zamanda mümkün de değildir, insanın zannettiğinin aksine, biz Şiîlik mektebini, bilinçlice, mantıklıca ve bilimsel bir şekilde savunursak, araştırmalarımızı ve tebliğimizi bu yönteme göre yaparsak ve Şiîliğin kendine özgü meselelerini gündeme getirirsek, bu tefrikaya ve düşmanlığa sebep olmayacağı gibi, tersine islam'ın muhtelif kutupları arasında anlaşmanın, dayanışmanın ve yakınlaşmanın oluşmasına en büyük katkıyı sağlayacaktır. Örneğin mezhebî meseleleri kötü söz, iftira, hakaret vb. gibi avamî bir şekiide söz konusu eden bizlerin aksine, bizim gerçek büyük ulemamızın, Alevî Şiîliğinin ulemasının, bugün islam dünyasında, Ehl-i Sünnet'in büyük uleması ile yüz yüze, Şiîliğin esaslarını müdafaa ettiğini ve Müslümanlar arasındaki hüsnüniyete ve yakınlaşmaya en büyük hizmeti verdiklerini görüyoruz. Bunun en iyi örneği merhum Seyyid Şerefuddin'ın "e!-Müracaat" adlı kitabıdır. Kendisi asrımızın büyük Alevî Şiîliği ulemasındandır ve Ehl-i Sünnet'in büyük alimlerinden olan Şeyh Selim ile kendi mektebi ve mezhebi hakkında mü-bahese ve münazarada bulunmuştur. Seyyid Şerefuddin'in, Seyyid Muhsin Emin'in ve Kâşif'ul Gıta'nın -bu şahsiyetler Alevî Şiîliğinin büyük şahsiyetlerin-dendir- Şiîlik konusundaki savunuları ve Şiîlik ile Sünnîlik arasındaki ihtilaflı konuların bu kalemler ve bu bilginler tarafından ele alınması, hüsnüniyetin oluşmasında en büyük rolü oynamıştı ve cehaletin, gericiliğin ve dış düşmanın yarattığı suizanlara ve tefrikaya karşı verilen büyük bir mücadele olmuştu. Savunumuzu, Ah mektebinin esaslarına göre yaptığımız zaman, Müslümanlar arasında yakınlaşmanın ve hüsnüniyetin sağlanması yolunda gerçekten büyük bir adım atmış oluruz. Alevî Şiîlik, vahdet Şiîliğidir. Safevî Şiîlik ise tefrika Şiîliğidir ve tefrika için oluşturulmuştur. Alevî Şiîliğinden korkmayalım ve onu, onun yöntemleriyle müdafaa ettiğimiz zaman, bunun ihtilafa sebep olacağını zannetmeyelim. Hayır, tam aksine. Burada yaptığım bir başka konuşmamın adı, bazılarının sahip olduğu zihinsel tasavvurun aksine "Vahdetin Kurucusu Ali'dir, islam toplumlarında ortaya konulanın aksine, esasen İslâmî vahdet meselesini ilk kez söz konusu eden, İslâmî vahdet yolunda ilk kurbanı veren ve kurban olan, sadece yüce ve aşkın bir



 
alifurkani 03-09-2009, 10:14:47
Bununla birlikte faydacı yaklaşımlara ve Sianın temel meselelerinin red ya da inkar edilmesine karşıyım. Bunu ne faydalı ne de mümkün görüyorum. Tersine, dürüst ve derin bir hüsn-i niyetin oluşması gerektiğine, İslâmî kültürün ve yaklaşımın tekamülünde özgür düşünce, araştırma ve içtihat ilkesinin gerekli olduğuna, İslam'ın temel meselelerinin, mantıklı tasarılarla, özgür tahlillerle, kinden, garazdan ve taassuptan uzak bir şekilde ele alınması gerektiğine inanıyorum. İhtilafa sebep olan şeyler, grupçuluktan beslenen câhilce bağnazlıklar, hileler ve profesyonel komplolardır. Kendileri ağa olsunlar diye, toplumu küçük gruplar halinde bölmeye, İslam ümmetini binlerce parçaya ayırmaya çalışmaktadırlar. Yoksa bilimsel, düşünsel ve araştırmaya dayalı bahisler, asla kin ve tefrika yaratmaz.Nitekim dini ve bilimi avam kandırmacasına, avam hayatına, art niyetli ve sapkın siyasetlere alet etmeyen Ehl-i Sünnet ve Şia'nın büyük çağdaş âlimleri ve yazarları, kalemleriyle ve düşünceleriyle bunlara karşı mücadele veren kimselerin gözünde son derece saygın ve değerlidir. Lübnanlı ilerici Şiî rehberi Seyyid Muhsin Cebelamilî, Lübnanlı büyük Şiî araştırmacısı Seyyid Şerefuddîn, Iraklı seçkin yazar KâşifuT Gıta, İranlı büyük Şiî müftü merhum Burucerdi. el-Gadîr [adlı eserin] sahibi Merhum Eminî. gibi şahıslar, -halifelere karşı sert eleştirilerde bulunmalarına rağmen- Ehl-i Sünnete ait ilmî çevrelerde saygın ve değerli kişiler olarak kabul edilirler.ALİ Ali Şeriati adlı kitaptan......
 
alifurkani 11-09-2009, 21:10:31
ALİ...A.Şeriati Güçlü Ali'yi böylesine güçsüz ve çaresiz kılanlar ve ona tüm bu acıları çektirenler, Taraftarlarının tabiriyle "Cennetle Müjdelenenler''di, Peygamber'in Temiz ve Seçkin ashabıydı. O halde Peygamber'den sonra Ali'nin kaderi niçin böyle olmuştur? Onların muhaliflerinin dediği gibi eğer onlar, İslam'dan önce bir avuç Rezilden, Haramzadeden hiçbir şeyi olmayan Kafirden, Odun Toplayıcıdan ve Hizmetçiden ibaret idiyse ve İslam'dan sonra da hiçbir şey yapmadılarsa, o zaman herkesi nasıl aldatabildiler? Büyük muhacirlerin, fedakâr ensarın ve Bedir, Uhud, Hendek ve Hayber mücahitlerinin oyunlarını nasıl aldılar? Ömer'in Peygamber'in sünnetiyle açıkça çelişerek "Allah'ın resulü zamanında öyleydi; şimdi ben böyle olacak diyorum!" şeklinde resmen görüş belirtebilmesine imkan veren nüfuz nereden kaynaklanıyordu? O kadar ki daha sonra da insanlar bu konuda temkin göstermiş, Ali yönetime geçip Ömer'in uygulamalarını kaldırıp Peygamber'in sünnetine geri dönmek isteyince bir sürü gürültü koparmıştı. Müstehap bir namazın bireysel olarak ya da cemaat halinde kılınması meselesinin, içeride başka bir cephenin açılmasına sebep olmaması, içeride ve dışarıda bayrak açmış olan düşmanlar karşısında İslam'ın varlığının tehlikeye düşürülmemesi için Ali de mecburen onları kendi haline bırakmış, onlara teslim olmuştu.Meselenin aslı işte buydu:Bunlar Ebu Sufyan, Ebu Cehil, Ü. b Halef, Utbe ve Şeybe değillerdi ki halka onları kolayca tanıtabilmek mümkün olsun!
 
necmi 15-08-2013, 18:38:46
- Peygamberimiz (Sallallâhü Aleyhi ve Sellem)’in diliyle övülen ve ashabın en büyüğü olan Hazreti Ebûbekir, Hazreti Ömer ve Hazreti Osman (Radıyallahü anhüm) hakkındaki iftiraları şöyle:
“Ebûbekir… ihtiyar, yumuşak, her işi basite alan birisidir. Tehlike dolu toplumsal, siyasal mesuliyet, böyle bir ruhsal yapıyla bağdaşmaktan daha ciddi ve önemlidir.”
“Ömer… yenilikçilik özelliği yoktu… düşünce açısından zayıftı… itikadî ve fikrî bir mevzu sözkonusu olduğunda çok güçsüz görülüyordu. Kendisi de devamlı düşünsel alandaki hatalarını itiraf ediyordu.” (s: 317)
Osman… görüş açısı dünya görüşü dar ve zayıf birisidir. Peygamberle yaptığı işbirliği sırasında kimse onun en ufak bir üstün ve fevkalâde iş yaptığını görmemiştir. İslâm’ın öz ruhunu, derinliğini, sınıfsal yönelimini hissedememiştir. İslâm’ı, “şiarlar” ve İslâm rehberini “şiarları yücelten”den başka bir şey olarak niteleyemiyordu. Servet ve süse, kavmine ve kendine düşkünlüğü, büyüklere ve altına, güç ve kan sahiplerine saygıda bulunma, onun ruhunda o kadar güçlüdür ki, onun ahlâkî bağı, İslâm’dan daha çok cahiliyeye yakın ve iç içedir. En büyük tehlike, tehlikeli ve güçlü Beni Ümeyye hanedanına mensup oluşudur. Kuşkusuz O’nun böyle bir ruhsal yapı ve görüş açısıyla, bu uyanık, layık İslâm maskesi takmış güçlü düşmanların elinde bir “sadık uygulayıcı”dan başka bir konumu olmayacaktır. (s: 318)
 
 

BU KATEGORİDEKİ DİĞER ESERLER

İSLAM NEDİR
MARKSİZM VE DİĞER BATI DÜŞÜNCELERİ
HACC
BİR KEZ DAHA EBUZER
MEDENİYET VE MODERNİZM
MEDENİYET VE MODERNİZM
MEKTUPLAR
MUHAMMED KİMDİR
MUHAMMEDİ TANIYALIM
NE YAPMALI
NE YAPMALI
ÖZE DÖNÜŞ
ÖZE DÖNÜŞ
SANAT
SİRET
TOPLUMBİLİM ÜZERİNE
VE CEVAP VERİYORUM
YALNIZLIK SÖZLERİ / I
YALNIZLIK SÖZLERİ / II
YARININ TARİHİNE BAKIŞ
İSLAM'I ANLAMAK
İSLAM'IN TARİH FELSEFESİ
KAPİTALİZM UYANIYOR MU
KENDİNİ BİLMEK
KENDİNİ DEVRİMCİ YETİŞTİRMEK
KENDİNİ DEVRİMCİ YETİŞTİRMEK
KENDİNİ YETİŞTİRMEK
KEVİR
KUR'AN'A BAKIŞ
KÜLTÜR VE İDEOLOJİ
MAKALELER
MARKSİZM VE DİĞER BATI DÜŞÜNCELERİ
MARKSİZM VE DİĞER BATI DÜŞÜNCELERİ
MEDENİYET TARİHİ / I
MEDENİYET TARİHİ / II
HUBUT
HÜR DÜŞÜNCE MEKTEBİ
İBRAHİM İLE BULUŞMA
İDEALLERİN YENİLGİSİ
İKİ SURE İKİ YORUM
İKTİSAT SOSYOLOJİSİ I / KAPİTALİZM
İKTİSAT SOSYOLOJİSİ II / İSLAM EKONOMİSİ
İKTİSAT SOSYOLOJİSİ III / MARXİZM
İNSAN
İNSANIN DÖRT ZİNDANI
İSLAM BİLİM / I
İSLAM BİLİM / II
İSLAM NEDİR
İSLAM SOSYOLOJİSİ ÜZERİNE
ALİ
DİNE KARŞI DİN
ALİ ŞİASI SAFEVİ ŞİASI
ANNE BABA BİZ BUÇLUYUZ
AŞK VE TEVHİD
AYDIN
AYDINLARA UMUT ÇAĞRISI
BİLİNÇ VE EŞEKLEŞTİRME
BİR ÖNÜNDE SONSUZ SAYIDA SIFIRLAR
BİZ VE İKBAL
ÇAĞIMIZIN MÜSLÜMAN KADINDAN BEKLENTİSİ
DİNE KARŞI DİN
DİNLER TARİHİ
DİNLERİ TANIMAK
DUA
DUA
DUA
EBUZER
FATIMA FATIMADIR
HACC
HACC
HACC
HER HİCRET BİR İNKILAPTIR
 
 
 
 

 

nike huarache Scarpe Abbigliamento Asics nike blazer michael kors Adidas Scarpe Ray ban nike flyknit longchamp scarpe converse nike free air jordan scarpe da calcio nike cortez Cinture air max new balance Scarpe nike roshe louis vuitton Ray ban adidas oakley converse Scarpe Adidas scarpe Nike Adidas superstar air max
new balance nike air max adidas nike roshe michael kors air max nike free nike blazer new balance oakley converse Scarpe Adidas nike huarache Scarpe Ray ban scarpe converse Adidas Scarpe Abbigliamento Asics Scarpe air jordan scarpe da calcio nike free nike cortez nike flyknit

www.aliseriati.com         www.aliseriati.net        www.aliseriati.org

NETWOR YAZILIM