23.03.2009 tarihinden itibaren İslam Bilim dersleri başlıyor
Dr. Ali Şeriati'nin İslam-Bilim adlı konferanslarından oluşan eserini dersler halinde yayına hazırladık. Site üyelerimiz ve ziyaretçiler burada yayınlanacak dersleri takip edebileceklerdir. Pazartesi ve Perşembe günleri yayınlanacak olan dersleri muntazam takip edip tartışan takipçiler muayyen bir vaktin sonunda bu önemli dersleri bitirmiş olacaklardır.
Derslerin bitiminde takipçiler tarih bilinci, tarih felsefesi, toplumsal tevhid ve toplumsal şirk, ideal insan, toplumbilim, tevhidi dünya görüşü, altyapı ve üstyapı, ideoloji olarak İslam, varoluşçuluk, materyalizm, alinasyon, Marksizm gibi birçok önemli konu hakkında önemli bilgiler edinmiş olacaklardır. Hem derslerin takibi hem de dersler üzerine yapılacak tartışmalarla Doktor'un öğrencileri olarak O'nun fikirlerini tanımış, tartışmış ve belki ümidimiz odur ki ilerilere taşımız olacağız hgs bakiye yükleme trafik cezas? ödeme kredi kart? borç sorgulama kredi kart? borç sorgulama yap?kredi kredi kart? borç sorgulama tl yükleme hgs yükleme
TARİH : -- tarihinde tarafından gönderildi... WEB : Ülke : Şehir :
.: Yazarlar :.
"Din Mafyası" Şeriati'ye Saldırmaya Devam Ediyor/ Bülent Şahin ERDEĞER
“Müslümanlar kendi aralarında Kur'an'ın ve Resulullah'ın ortaya koyduğu hukukla bir ilişki geliştirirler. Kendilerini bu hukuka bağlı hissetmeyen ve sadece ellerindeki gücü/kafa sayısını/imkanları kullanarak insanlar üzerinde egemenlik kurmaya çalışan güç odakları da İslami kesimin derin devletidir. Geleneğimizde "İlim ahlakı" olarak ta tanımlanan hukuku hiçe sayarak kendilerinden farklı düşünen başka Müslümanları "sapık" "ajan" "yeşil komünist" vb. yaftalamalarla insanlar gözünde küçük düşürmeye, karalama kampanyaları düzenlemeyi mübah gören bu mafyatik yapılanmalar her alanda otoritelerini hissetirirler”. Demiştik “İçimizdeki Ergenekonlarla Ne Zaman Yüzleşeceğiz?” başlıklı makalemizde…
Gelin görün ki içimizdeki ergenekonlar din üzerinden para mal makam kadın ve servet sahibi olanlar ,Yeşil saraylarında göbeklerini büyütüp ona buna din satanlar dinin de mafyasını kurdular. Din mafyası da kendisine göre egemenlik bölgeleri ilan edip haraç aldığı korkuttuğu sindirdiği bölgeye adım atan herkesi yok etmeye karalamaya alışıktır. Din Mafyasının şiisi, sünnisi ve daha sıralanabilecek envai çeşidi vardır…
Mafya ahlaktan değil güçten beslendiği için her ne kadar ahlak satsa da kendisinde bu özellikten bir nebze bile yoktur…
Bu ümmetin derdiyle dertlenen evlatlarına sabah akşam yatıp kalkıp hakaret iftira ve karalama yapmayı ibadet zanneden bu cehalet çetelerinin hedeflerinden birisi de Doktor Ali Şeriati…
Kendi ülkesindeki Din mafyalarından çok çeken Şeriati vefatının üzerinden yıllar geçmesine rağmen halen boy hedefi haline getiriliyor. Merhumun düşüncelerini analiz edip seviyeli bir eleştiri getirmekten aciz olan mafya babaları ve kalemşörleri ancak iftira ve çarpıtmayla “gözden düşürme” yöntemine sımsıkı sarılmışlar…
Bunlardan iki örnek verelim…
Birisi Kanlı Cuma olarak bilinen olayın azmettiricisi Mehmed Şevki Eygi…
Ülkesine gelen ABD’nin 6. Filo gemisini protesto eden gençlere karşı kitleleri saldırmaya çağıran bu beyefendi, Ehl-i Kitap(!) Amerika’nın safında yer almaktan utanır mı bilmeyiz ama, yazılarında kışkırtıcı ve azmettirici görevine devam ettiğini söyleyebiliriz.
ALLAH PUT DEĞİL AMA…
Eygi bir makalesinde Dr. Şeriati’yi ele almış…
Bakınız Bay Eygi ne diyor: “Bundan yirmi beş sene kadar önce Şeriatî’nin meşhur ve hacimli kitabı İslam Şinasî’nin Türkçe tercümesini okurken, bir sayfasında gözlerim fal taşı gibi açılmıştı. Yazar aynen şöyle diyordu: “Allah gerçek bir Janus’tur...” Janus’un mânası nedir? Ansiklopedilere bakınca, bunun iki çehreli bir Roma putunun adı olduğunu öğreniyordunuz. Bir Müslüman Yüce Allah’ı nasıl olur da bir puta benzetebilirdi? Üstelik de “gerçek Janus” diyor. Yani tevili mevili yok”
Bayımız, Şeriati’yi anlamadığı, biraz dahi olsun Dinler tarihi ve mitoloji’deki sembolik dili de bilmediği için Şeriati’nin iki ciltlik kitabından cımbızla bir cümle çekip onu küçük düşürebileceğini sanıyor. Aslında Eygi’nin bu gayri ciddi ve saygısız tutumu Şeriati’den çok kendi okuyucusuna…
Eygi okuyucusunu koyun yerine koyup aptal muamelesi yapıyor…
Oysa aklı başında herkes bir yazarın tek bir cümle ile itikadı bozuk, zındık,dinsiz vb. şeylerle itham edilemeyeceğini bilir. Aklı başında herkes aha da buldum işte! Naraları atmak yerine ne demek istedi? Diyerek sakince araştırmaya devam eder…
Şeriati Dinler tarihi ve mitoloji üzerine çalışan öğrencilerine yine Dinler Tarihinin dili ve sembolleriyle ve teşbihlerle İslam’daki Allah tasavvurunu anlatmaktadır. Konuşmasının başında Yahudiliğin Tanrı tasavvurunun merhametten yoksun ve sadece “adalet”i içeren bir tasavvur olduğunu Hristiyanlığın Tanrı tasavvurunun ise adalet içermeyen ve sadece “merhamet” içerikli bir tasavvur olduğunu uzun uzun uzadıya anlattıktan sonra İslam’ın Tanrı tasavvurunun hem Merhamet/Rahmet hem de Adaleti içeren iki yönlü dengeli bir tasavvur olduğunu ifade eder. Roma mitolojisinde “Janus” olarak İki Başlı/İki yönlü olarak sembolize edilen Dengeli merhametli ve adaletli Tanrı tasavvuru ile İslam’ın merhametli ve adaletli Tanrı tasavvurunun ise Dinler tarihi açısından benzerlik teşkil ettiğini bir Dinler tarihçisi olarak tespit eder. Eygi’nin seviyesi bu Dinler tarihi analizini algılayabilir mi bilmiyoruz ama durum bundan ibarettir. Yoksa Hacc’ı, Dine Karşı Din’i yazan birinin aksini söylemesi muhaldir…
CÜBBELİ: NERELERE GİDEYİM BEN YAV!
Milli Gazete Yazarı Eygi bunları yazar da minberler susar mı? Janus Manus Gavurca bir laf! diyerek homurdanan bir Molla Kasım var karşımızda...
Bir tane bile Ali Şeriati kitabı okuduğuna inanmadığım Cübbeli(?) Ahmet Ünlü isimli bir vaiz de Eygi’nin iftiralarını tekrarlıyor.
“Büyük Dinsiz” Ali Şeriati’yi övdüğü için önce Sibel Eraslan’a çatıyor fitneci ilan ediveriyor ardından da “nerelere gideyim ben yav!” diye feryat ederek Minber Showunu sonlandırıyor…
Hadi bir zındıklık ta ben işleyeyim de İncil de bir ayet nakledeyim:
Vay halinize ey din bilginleri ve Ferisiler, ikiyüzlüler! Cennetin kapısını insanların yüzüne kapıyorsunuz; ne kendiniz içeri giriyor, ne de girmek isteyenleri bırakıyorsunuz! (Matta 23:13-14)
çok güzel açıklamışsınız ama bu tip kafa yapısına sahip insanların yinede anlayacaklarını sanmıyorum.allah yardımcıları olsun:)
Etem
09-06-2009, 19:19:48
S.A.
Üstad şeriati bu tür şizofrenik kafa yapılarına tersyüz olmuş postlar diye açıklıyor.
Bizler vahyi anlamlandırdıkça kelime oyunlarını bozacağız.
Ebrehenin kalem müdürleri sayıca bizden çok olabilirler ama onlar rahmanın ipine kulpuna sımsıkı sarılanlara zarar veremezler...
Düşünmek ve akletmek insanlık sanatıdır.
Kalesi buzdan olanın fikirleri küçük bir yağmur damlasıyla eriyip gider?
Oğuzhan Özdemir
09-06-2009, 20:37:18
Allah ıslah etsin, etmiyorsa da mahvetsin bunlar gibileri, başımızdan defetsin. Bunlar gibi manyaklar yüzünden insanlar dine ve müslümanlara karşı oluyorlar...
veysel veli
09-06-2009, 22:28:38
bu adam'a şizofren demek şizofreniye hakaret olur. Etem kardeş lütfen böyle deme.
Etem
10-06-2009, 01:25:35
Bunlarda ılıtılmış ılımanların bir parçası olsa gerek .
Bunlar islama ap açık düşmanlık besleyenlerden daha tehlikeli bu tür şahıs perest insanlarla birazdaha tartışsanız tabanlarında diğer kalem sahiplerine ırkçılık yaptıklarını görürsünüz.
Üstad seyit kutubda bu hasta beyhudeleri islami etüdler kitabında çok açık ve net anlatıyor
islam peygamberine savaş açanların ruh yapısını.
Gülnur Gündoğdu
10-06-2009, 08:25:49
"Hakikatin yalnızca bir tarafını görmek, aslında hiçbir şey görmemektir." der Cemil Meriç. Doğruları at gözlüklerinin arasında sıkışıp kalan, Şeriati deyimiyle bu "beşer"lerin aydınlığa kavuşmasını, doğru düşünebilme yetisine sahip olmalarını Allah'tan dilerim. Yazık ki niceleri sorgusuzca sahiplenmiş Eygi'nin düşüncelerini. Bu düşünce bunalımına nefes oldu yazınız. Teşekkürler paylaşımınız için.
CCH_HATTAB
10-06-2009, 12:34:57
M. Şevket Eygi de Cübbeli Ahmet de maalesef sadece yığma bilgiyle kendilerini doldurmuş insanlar.Allah'ın lütfu olarak bize kısmen bahşettiği birşeyler ortaya çıkarma, yaratma sıfatından fazlasıyla mahrum isimler maalesef, hele bilginin ilme çevrilmesi -akletme- gibi bir işlem tamamen kendilerine yabancı.Bu tür insanların Şeriati'yi anlamasını ve takdir etmesini beklemek ayıp olurdu.Ayrıca, Şeriati'yi bu tür insanların takdir etmesi de asıl problem olmaz mıydı ?
alifurkani
10-06-2009, 18:38:37
Evet orada Mü..it ismiyle yazan bir şahsa vermiş olduğum cevapta bu konu vardı!Eygi adlı Osmanlı dinine muntesip birisinin iftiralarına cevap vardı!Yorumlarımızın okunup ilham alınması insanı mutlu ediyor!22.08.2008 tarihinde bu konuyu gündem yapmıştım.Beyaz Türklerin Cinci versiyonu olan bu şahsın Kimin hesabına çalıştığını Allah bilir ama Amerikan emperyalizmine karşı direnen insanları Sağcı kitlelere ispiyonladığı aşikar!
Muhammed Abdullah
10-06-2009, 18:54:22
Makaleye uygun görülen fotoğraf ta anlamlı. Fotoğrafı seçen kardeşimizi tebrik ederim. Fotoğrafta Cübbeli Ahmet Şeyh Nazım Kıbrısi'nin elini öpüyor. Kıbrısi kim? CIA'in resmen ve legal olarak desteklediği bir şeyh... Kıbrısi İngiliz Kraliyet ailesinin Müslüman olduğunu iddia ederek müslümanları İngiltereye tabii olmaya çağıran bir bel'am... El öpenlerin çok olsun evladım!
şeriati nurettin meriç
10-06-2009, 19:55:57
ya takılmamak gerek kendi hallerine bırakmak gerek aslında bu meczupları... ya Allah aşkına bu eygi denilen adamın ali eren denilen,, keşke adı Ali olmasaymış,, denilen adamın çapları neki. keşke hadlerini bilselerde anladıkları kadar çiziktirseler. bunların fikri potansiyeli ne? hayatı idrak kabiliyetleri hangi mesabede? bunların varlıkla kucaklaşabilmeleri ve varlıkla hemhal olmaları hangi düzlemde bilen var mı? bunlar dar kafalı yobazlar. aslında dini de kirletiyorlar. yav bir insan haddini bilmeli. sen kimsin ki gerçekten fikir yolunda kutsal çilelere talip olmuş ve dini yaşantı yapmış bir büyük dava adamına zındık diyebilme cüretini gösteriyorsun sefil beyinli budala. aslında bunları söylerken deliriyorum. bu tür geri beyinleri Msülüman olarak tavsif ediyor ve üzülüyorum yav ben ne yapıyorum diyorum kendi kendime ama dayanamıyorum da bişr yandan.. herkese din taciri diyen ve tacirliğini gizlemeyi başaran bir adamdır bu eygi denilen herif. tabi gerçek din hakim olursa fiyakası gidecek diye ürküyor. yazdıklarının anlamı kalmayacak diye korkuyor. haddizatında takipte ederim bazen. ama bu kadar küçülmeside adamı tiksindiriyor. ya derinliğin ne? çapın ne ki böyle kusuyorsun? ah insan kendini bir bilebilse!!!!!!! olmuyor be bebeğim olmuyor. sağlık olsun. elbet bu türlerde olacak hayatta. kimbilir belkide denge adına varolmaları gerekiyor... bilen üzülmez ve yoluna devam eder. selam der geçerler.... dalaşıp seviye düşürmek adamlık değildir. boşverin bre yağız yiğitler.. umutla
Ramazan Yusuf
11-06-2009, 17:52:47
Şeriati dinler tarihini anlatırkan yüce yaradanı tarif edecek bir tek jasusumu bulmuş yanlışa yanlışla gitmeyin lütfen o ne doğrulmuş ne doğurmuştur eşi ve benzeri yoktur tektir.Yüce yarada benzer tayin etmek kimseye düşmemiştir hangi tarihi anlatırsa anlatsın.şeriatiyi severek okur fikirlerine ve yaklaşımlarına saygı duyarım ama sizde Eygi ye saygı duyun şeriati eleştirilmez birimidir... yaklaşımınız ve üslubunuz sitenizi takip eden beni çok üzmüştür maalesef.sizde içimizdeki ergenekonların bir diğer kolu oluyorsunuz bu tutumunuzla...Allaha emanet olun...
etem
11-06-2009, 21:01:45
sorunların ince telli arkeolojik boyutuna inersek..çok şeyi görmüş oluruz tabiki insan oğlu melek diğildir.
denizde boğulmak başka okyanus başka hani demiş tikya kalesi buzdan olana bir damla su yeter ..
kimilerine portakal güneş olur ...
kimilerine mum hutame...
amacı firkir yarıştırmak olanın .
şuuru melikesi hezeyana uğrayı verir..
söz gümüş sukut altın değildir bu zamanda...
Vera Gül
21-06-2009, 21:37:55
Allah razı olsun cidden güzel ve hakikatli cevaplar vermişsiniz.Bu tip insanlar nerde kaliteli hikmet ehlive dar kafalı olmayan alim varsa onlara taş atıyorlar.Allah hidayet versin,onlara inanalara da basiret ve feraset nasip etsin...
Bu yazıları alıntılayıp hakettikleri cevapları her zaman köşenizde görmek istiyoruz.
Selamlar...
tarikziyad
30-06-2009, 15:39:20
geleneksel din anlayışına sahip dindar insanların yaşanan sosyal olayların analizlerini doğru yapıp doğru sonuçlara ulaşmaları kolay olmaz.
Geleneksellik statikdir.Kendisini yenileyemez.
Gölcük ve Adapazarı depremleriyle ilgili Cübbeli Hocanın söyledikleri hala hafızalarda.
Onun gibiler sanıyorum İlahiyat ilmiyle müşerref olmuşlar.
İlimlerin hepsinin Allah ın İlim sıfatıyla ihata olunduğunun farkında değiller.
Şeriati asrımızda etkili olan ideolojileri ve yaşanan dinlaerin analizini yapmada gösterdiği becerisini doğru sonuçların formüle edilmesindede göstermiştir.
Şeriati okunmalı ve yaşıyormuşcasına izlenmelidir.
Şeriatiyi okuyup anlamak bireysel çabaları gerektirir.
Allah ondan razı olsun benim düşünce ufkumu açtı.
Hayata bakışım değişti .
Kendisine müteşekkirim.
Sayesinde en vurucu bilgilerle donatıldım.Sosyal olayları hem idealist hemde maddi temelde sorguluyor ve sonuçlar çıkarıyorum.
Mark sizm ve diğer batı düşüncelerini ben ondan öğrendim.
O bir ekol ,o bir okul .
Selamlar
necmi ali doğan
04-07-2009, 02:27:38
Tamam anladık ve biliyoruz, Mehmet Şevket Eygi Ali Şeriati'yi ve şiileri eleştiren yazılar yazıyor bazen. Bu, zamanında yaşanmış çekişmelerin yanlış anlamlandırılmış bir yansıması bence. Özellikle Hanifilerden bazıları ile Şiiler birbirlerine tarih boyunca da sataşmışlar zaten. Peki benim anlamadığım, Eygi'nin eleştiri tarzını beğenmiyorken kalkıp -bununla ne ilgisi varsa- Kanlı Cuma'nın azmettiricisi tescillenmiş gibi Laik medya ağzı kullanıyorsunuz? Eygi'yi hep fitne tohumları eken biri gibi niye gösteriyorsunuz? Ben Şevket Eygi'nin duruşunu genel olarak beğeniyorum; Ali Şeriati, Afgani, Abduh hakkında yazdıklarına ise katılmıyorum. Ama sizin Eygi hakkında yazdıklarınızın da çoğuna katılmıyorum. Lütfen kutuplaşmayalım. Herkesten ne alacağımızı bilelim. Ali Şeriati'den de alacaklarımız var Eygi'den de, Bülent Şahin Erdeğer'den de. Bu dinin peygamberi onlar değil.
marjinal aktivist
07-07-2009, 17:11:04
Eğer bir şahıs acımasız bir şekilde diğer bir şahsı eleştiriyorsa bu ifrattır karşı tarafta aynı tutumu sergiliyorsa bu da tefrittir.Mü'minler birbirlerine karşı yumuşak ve tevazu ehlidir.Ben buradan müslüman kardeşlerime sesleniyorum: Enerjimizi n'olursunuz birbirimizi yiyerek tüketmeyelim. Ki bu İslam düşmanlarını ve hainlerini mutlu eder.Bizim düşmanımız olan ehl-i küfre karşı dimdik durup onların küfür ateşlerini söndürmek için yoğun çaba harcamamız gerekmektedir.Ve n'olur biz müslümanlar olarak itidalli olalım ve eğer bir yanlış varsa yanlışa en güzel bir şekilde cevabını verelim.
Allah bizlere basiret ve feraset versin... Amiin
muhammed
10-07-2009, 03:05:18
Geçtiğimiz günlerde bir gazete köşe yazarını yazısında gözüme çarpan bir kaç yeri nakledeyim.
1- Hazreti Ömer (Radıyallâhü anh) zamanında İslam’ın İran’a girmesini içine sindiremediği için buna bir türlü fetih diyemiyor. “Arapların saldırısı”, “Ömer’in İran’a saldırı kararı” diyor. (s.13, 14)
2- Müslümanların İran’ı fethetmeleri içine öyle oturmuş ki, bu fethi hem sıradan bir savaş gibi görüyor hem de Müslümanları vahşî kabileler olarak anlatıyor. Ona göre Müslümanlar vahşî, o zamanki imansız İran ile, Doğu Roma ise ileri bir toplum. Yine ona göre İran’ın fethi kudsî bir gayeye dayanmayan bir hegemonya. İşte sözleri: “Burada İran veya Doğu Roma’nın Araplara yenilişi söz konusu değildir. Çünkü vahşî kabilelerin medenî toplumlara saldırısı ve onlara karşı zafer elde etmesi büyük ve ileri toplumlar üzerinde hegemonya (baskı ve üstünlük) kurması, tarihte tekerrür eden bir olaydır.” (s: 15)
3- Şeriatî’ye göre Peygamberimiz Bedir Harbi’ni, “Başarı kazanamazsam yahudi ve münafıklar bana ne derler” telaşıyla yapmış. Peygamberimiz’in düşüncesini şöyle aktarıyor: “Nasıl olur da eli boş Medine’ye dönebilirdi. Yahudi ve münafıklar ne derlerdi.” (s: 29) Bedir Harbi’ne katılan Ashâb-ı kiram hakkında ise şöyle diyor: “…çoğu yağmalama hedefiyle yola çıkan bir ordu…” Yani ona göre Ashâb-ı kiram Bedir’de Allah için, din için cihad etmemiş, yağma için yola çıkmış.
devam edicek...
muhammed
10-07-2009, 03:06:18
4- Şeriatî, Bedir harbine iştirak eden Ashâbı kötülemeye şöyle devam ediyor: “Muhammed’in ordusunda (İfadedeki hürmetsizliğe dikkat!) bir grup, cedelleşmeye ve münakaşaya başladı. Onlar şöyle diyordu: “Biz savaş için değil ganimet için yola çıktık. Nasıl olur da 313 kişi hem de böyle sınırlı bir techizat ile, savaşa hazır, kılıç kuşanmış bin kadar savaşçıya karşı, mutsuz ve ümitsiz bir harbe girilebilir diyordu.” (s: 32) Bedir ordusundaki Ashâb-ı kiramı, içten içe kaynayan, ihanet etmek için fırsat kollayan kimseler olarak anlatıyor: “Muhammed… (Hazret demiyor) öyle güzel koordine etti ki, kimseye bir an bile olsun, ihaneti düşünme fırsatı vermedi.” (s: 32)
5- Ashâb-ı kiramın büyüklerini bile değişik tevhid anlayışı taşıyan, ayrı ayrı inanca sahip olan kimseler olarak gösteriyor:
“Ebûbekir’in tevhid anlayışı…
Bilal’in tevhid anlayışı..
Evet bu iki tevhid anlayışı arasındaki fark, Bedir’de iyice kendini gösterdi.” (s: 36)
Allah’ın rızasından başka bir şey düşünmeyen Bedir aslanlarını kötülemeye devam ediyor:
“Kin ve intikam ateşi daha da büyümekteydi… Peygamberin ünlü dost ve yardımcısı Ebû Huzeyfe intikam ve kin ateşi içinde yanıyordu.” (s: 40)
6- Kendi isteğinin tersine zaferle son bulan Bedir savaşı sonrasını Şeriatî şöyle anlatıyor:
“İslam ordusu ilk defa olarak en çetin savaşlardan birinden dönüyordu, gururlu ve muzaffer olarak. “
Gurur!.. Bu çok çirkin bir huy ve özelliktir. (s: 42)
devam edicek.
muhammed
10-07-2009, 03:07:19
Gördüğünüz gibi, İslâm ordusunu önce gururlu olmakla suçlayıp arkasından da gururun çirkin bir şey olduğunu söylüyor. Böylece, Ashâb-ı kiramı çirkin bir huya sahip olan bir topluluk olarak gösteriyor.
7- Sıra geldi Uhud harbini anlatmaya. Burada da Ashâbın en öndeki üç büyüğüne dil uzatmaktan geri durmuyor:
“Osman firar etmişti. Ömer ve Ebûbekir ortalıkta görünmüyordu.” (s: 65)
8- Uhud’dan sonraki Hamrâül Esed gazvesini anlatırken de, Peygamberimiz’i insafsızca hareket etmekle suçluyor.
“Peygamber, Ümmü Mektum’u Medine’ye başkan olarak atayıp, henüz yüreği yaralı çocuk ve kadınların inilti ve ağlama sesleri duyulan evlerden, yorgun ve yaralı Müslümanları çıkarıp harekete geçirdi…” (s: 70)
“Yorgun ve yaralı insanlar sefere çıkarılır mı? Bu kadar da insafsızlık olur mu?” demeye getiriyor.
devam edicek...
muhammed
10-07-2009, 03:08:35
10- Huneyn Harbi’ni nasıl anlattığına geçmeden önce bir hatırlatma yapalım. Bu harpte Müslümanlar önce gafil avlanıp Hevâzin ve Sakif kabilelerine mensup müşrikler karşısında bir sıkıntı yaşamışlarsa da sonunda toparlanmışlardı. O harpte müşriklerin kumandanının ismi Mâlik bin Avf idi.
Lütfen Hevâzin ve Sakif kelimelerinin müşrik, kumandanlarının da Mâlik bin Avf olduğunu unutmayınız. Bakın Ali Şeriatî Huneyn Harbi’ni nasıl anlatıyor:
Sabah karanlığı, derenin darlığında Müslümanlar, elleri bağlı gözleri kapalı olarak kendi kadın-çocuk ve mallarıyla birlikte gelen fedâkâr Hevâzin ve Sakif savaşçılarının amansız darbeleri altında kıvranıyordu. (s: 213)
Gördüğünüz gibi müşriklere fedâkâr diyor. Anlatmaya devam ediyor:
“Bu sırada Hevâzin’in yürekli bayraktarı kızıl kıllı deve üzerinde ilerliyordu…. Bulduğunu mızrakla vurup düşürüyordu.” (s: 216)
Hevâzin kuvvetlerinin bayraktarını yürekli diye övüyor. Müslümanları vurup düşürmesinden ise büyük zevk aldığı anlaşılıyor. Aşağıda gördüğünüz gibi müşriklere fedakâr demekte ısrar ediyor:
“Fedâkâr Hevâzin ve Sakif müttefikleri, gerçi kadın-çocuk ve servetlerini savaş alanına getirmişlerdi. Fakat her an şiddetlenen, sertleşen, hışmı artan, saldırgan fırtına karşısında gitgide ümitsizleşiyorlardı.” (s: 217)
devam edicek.
muhammed
10-07-2009, 03:10:34
Evet müşriklerin gitgide ümitsizleşip sonunda belalarını buldukları doğru. Ne var ki, Ali Şeriatî buna kahroluyor. Ama müşrik kuvvetlerinin kumandanını son ana kadar kahraman olarak anmakta da direniyor. Bakın:
“Son anlara kadar direnen Huneyn kahramanı Mâlik bin Avf…” (s: 221) Müşrikleri bu kadar öven yazarın, İslâm askerleri hakkında ne dediğini merak ediyorsanız buyurun:
“…büyük ve dengesiz bir ordu…” (s: 229)
11- Yukarıda temas etmiştik. Şeriatî, kitabının önsözünde “Benim bu öyküye bakış açım mezhebî îtikadlar açısından değil” diyordu. Kendi düşüncesinin de şöyle olduğunu söylüyordu: “…her türlü taassup, taraf tutma ve pek çok araştırmanın hastalığı sayılan önyargıdan uzak…”
Bu nasıl önyargı ve taraf tutmaktan uzaklıktır ve mezhebî itikadlar açısından bakmamaktır ki, ashabtan baba oğul iki mümtaz sîma hakkında şu ifadelerde bulunabiliyor:
“Yarımadada Ebû Süfyanlar, Muâviyeler, münafıklar pusuya yatıp, fırsat kollamaktaydı..” (s: 314)
Eğer mezhebî açıdan bakmamış olsaydı, Hazreti Ebû Süfyan ve Hazreti Muâviye (Radıyallâhü Anhümâ) hazretlerini, münafıklarla beraber pusuya yatanlar olarak anmazdı.
yukarıda naklettiğim yerleri izah edebilirmisiniz. bende kitap mevcut olmadığı için araştırma imkanım mevcut değil. kitabın ismi Muhammed kimdir ? 1988 Ankara baskılı. Basan Fecr Yayınevi
İbrahim
10-07-2009, 16:11:18
Bu nasıl bir yazıdır yahu? Yanlış tabir kullandığı açıkça belli olan bir kimseyi savunmak adına saldırmadığınız kimse kalmamış. Sizin ediğiniz manada bile olsa öyle bir cümle kurulabilir mi? Hacimli bir kitabı yazarken gerçek bir Janus diyeceğine iki başlı diyeceğine iki yöne bakması Allah'ın rahmet-merhamet ve adalet özelliklerinin de iki yönlü olmasına benziyor diyemez mi? En azından iki yönlü olmasını benzetmiş olurdu. Ama cümle hiç de öyle anlaşılmıyor. Bu en basit manada bile alınsa ve en basit şekilde bile ifade edilecek olsa gaflettir. Bu aralar nedense ciddi bir ehli sünnet düşmanlığı peydah oldu. Eygi'ye katılmamak da pek mümkün değil artık. Nerde bir makale okusak Eygi'ye Sifil'e saldırılıyor. Hem de onları seviyesizlikle suçlayanların seviyelerine bakın. Hakaretin bini bir para. Yok mafyaymış ta bilmem neymiş. Yuh size...
E tem
13-07-2009, 09:33:38
Sizin gibi bilinc alti depreme maruz kalmis beyhudeler ne anlar adem gibi düsünmekten.
Sevket eygiyi savunacaginiza önce savunma hakkinda kitaplar okuyun by yanlis barkodlar son kullanma tarihi gecmis laf tikintilari
evet siz derin devletsiniz öyle olmasaydiniz ümmet bu halde olurmuydu
???
Siz bütün izimcilerin fabrika ayarlari bozulmus
Veysel Yenigül
25-07-2009, 06:51:22
Yüreğinize, bilginize ve emeğinize sağlık Bülent bey.. Bu dar kafalı ve maddeci, din sömürücülerine üstad'ın bilgi, uslup ve cesaretiyle karşı duracağız. Bu islamcı gözüken din taciri ergenekoncu! zihniyeti tarihin mezarlığına yollayacağız Allahın izniyle...
selam ve saygı ile...
kürşat
03-11-2009, 21:22:31
hocam hakikaten süper demişsiniz bu cübbeli ve taifesiyle çok tartışmalara girdim ama adamlar nuh diyor peygamber demiyor :) öyle bir dar kafalılık ki hoca söylediyse doğrudur diyor bitiriyor aynı şeyi islamoğlu içinde yaptılar tutturmuşlar yahudilik temayülünde ki 30 saifenin üzerinde bir kitaptır bir satırdan yola çıkıp bu adam dinsizdir bu adam şöyledir incilde geçen o ayetteki gibi cennetin kapısında durmuş kendi girmiyor başkalarının da girmesini engelliyor
cem kanpara
06-10-2010, 16:08:44
bu adam islam kisvesi altında emperyalizme hizmet ediyor.. türkiyede beyinlere uyuşturucu zerkediyor... birde bunu bile bile yapıyor çünkü yeryüzünde hiçbir insanın bu kadar cahil ve duyarsız hissiz olabileceğini sanmıyorum..
Musa yildirim
12-06-2011, 04:59:14
Ne Mehmet Sevket Eygi'nin ne de Cubbeli Ahmed hocanin bilgisi, okudugu kitap ve aldigi ilim bu yaziyi yazanda vardir nede yorumcularda. Bu adamlarin ikisi de kitaplar yutmus insanlar. Elbette bir tek kelime ile insani yargilamazlar. Gercegi yansitmayan bir yazi ve haksiz degerlendirmeler olmus.
karataş.
29-06-2011, 10:10:56
çok ilginç bir yazı.. yani ben mehmet şevki yi okuyorum ama koyun olduğumu düşünmüyorum.. aksine bazı cemaatlerdekilerin koyun olduğunu düşünüyorum çünkü aksi görüş belirttiğinde dışlanıyorlar.. her neyse ayrıca incil den ayet yazmanız da çok garip bziim kuran ımız yok mu? incil in tahrif edildiğine inanmıyor muyuz nerdne biliyoruz bu yazdığınızın doğru olduğunu ve tahrfi edilmiş bir ayete ayet diyebilr myiz ? nasıl ki uydurulmuş hadise hadis demiyorsak ona da ayet diyemeyiz.. yani incil den örnek vererek önemle okuduğum yazınızın bir gerçekliliği kalmadı kanaatimce..
DENİZ
01-12-2011, 15:41:25
BUNLAR BİR ZAMAN SONRA KENDİ İŞLERİNE GELMEDİĞİ ZAMAN KURAN-I KERİMDEN AYETLERİNİ DE CIMBIZLAR ALLAH BUNLARIDA HAK YOLA YÖNLENDİRSİN ..........
sabri
30-05-2012, 15:58:09
Allah ım aslında bız nere gidelim -yav- bu dini ne hale getirdiler din bezizganları,zındıklar,din furuşlar,allahın düşmanları.İslam dinin temel espirisi olan insanları insanların kulluğundan yalnız allaha kul etmek iken yobazlar ise tam tersini icraya çalışıyorlar.
Ufuk Tan
28-08-2012, 00:12:47
Birileri bu adamın putlarına dokundu galiba ? " Nerelere gideyim yav " diyorsun , en sonunda hak ettiğin yere (hapse) gittin işte. Gavs hava yollarında çıkan teknik arızalardan dolayıdır ki , Abdulkadir Geylani'de imdadına yetişemedi senin . Artık başının çaresine bakarsın orada :)
Salim
25-11-2012, 20:12:35
Ali Şeriati gerçek bir alim olsaydı şüphesizki Allah'ın merhamet ve adalet yönünü bir roma putunu kıyaslayarak ifade etmezdi. İslam terminolojisinde böyle kıyas biçimleri yoktur. Allah hiçbir şekilde kıyaslada olsa yaratıklarına benzetlimez. Benzetenler de iman dairesinden çıkar.
Burda okuyucuları Eygiye hakaret ettiree3ceğinize editörlük yapında hakaretleri engelleyin.
Memin
24-05-2013, 06:11:52
Böylesine mühim meseledeki ikazı sebebiyle M.Şevket Eygi beyefendiye çok teşekkür eder, "veresetul enbiya" olan O büyük ulemadan ve talebelerinden de Allah razı olsun. Dini tahrif, tağşiş ve fitne sokmak isteyen şerlilerin şerrinden de ümmeti Muhammedi muhafaza buyursun Rabbim.
cahit
24-06-2013, 20:38:24
inneddine indallahil islam (Allah katında tek din islamdır) diyor demi bu ayet demi . Şimdi bu ayetle yola çıkalım bu ayet bize iman etmeniz gerken tek din islamdır diyor değil mi şimdi ali şeriati bu ayetten haberi yok muda kalkıp romaların batıl bide batıl ilahi olup ta tahrip edilmiş inanç da değil yanı batıl olan inancını bi din kabbul edip ve Allah u Teala yı haşa onların putuna benzetiyor bide, en son incilden örnek vereceğine Kuranı Kerim den örnek verseydin ya
resid
11-10-2013, 10:23:26
Seriatini terifleyenler,onun hac haqqinda yazdiqlarini oxumadinizmi
ümit
01-11-2013, 09:06:40
alimidir nedir şu adamı yere göge sığdıramayanlar tıpkı onun gibi sizlerde Allah'a ve Peygambere degil entellektüellik denilen bir vaziyete tapıyorsunuz alimidir nedir o... çocugunun müslüman olmadıgını taptıgı şeyin kendince sizlerinde bildikleri şeyler olduğunu çocuklar bile anlar o çocuğu olduğunuda...